9.11.08

As time goes by

Esti día, col cuentu de les elecciones americanes quedóse nel tinteru un comentariu sobre unes pallabres del presidente executivu de la SGAE (Sociedá Xeneral d'Autores d'España), Eduardo (Teddy) Bautista, quien dixo: "El canon ye agua pasada. Eso págase y yá ta, y al que nun-y guste que s'aguante".

Como esti tipu de comentarios yá califiquen al que los pronuncia, namai diré tres cosines:
  1. Teddy Bautista ye'l mesmu que, a la par que refugaba la corbata, interpretaba un cantar tituláu "Si nun te riyes del to propiu culu acabarás tomándotelo en seriu".
  2. Teddy Bautista fue Xudes na versión española de "Xesucristo Superstar".
  3. Ente da-y de comer a Xudes o a un inmigrante subsaharianu, téngolo pernidio.
As time goes by.

7.11.08

Fala Obama

Esti día, les primeres frases de Barack Obama tres de la so victoria eleutoral:
  • "Esta victoria en sí mesma nun ye'l cambéu que buscamos. Ye solo la oportunidá pa que fagamos esi cambéu".
  • "Si esta crisis financiera nos enseñó daqué, ye que nun puede haber un Wall Street (sector financieru) prósperu demientres que Main Street (sector comercial) sufre". 
  • "Nesti país, avanzamos o fracasamos como una sola nación, como un solu pueblu. Resistamos la tentación de recayer nel partidismu, la mezquindá y la inmadurez qu'intosicaron la nuesa vida política dende va munchu tiempu".
  • "Estos son los nuesos tiempos, pa dar emplegu al nuesu pueblu y abrir les puertes de la oportunidá pa los nuesos neños; pa restaurar la prosperidá y fomentar la causa de la paz; pa recuperar el sueñu americanu y reafirmar esa verdá fundamental, que, de munchos, somos unu; que demientres respiremos tenemos esperanza. Y onde nos alcontremos con escepticismu y duldes y con aquellos que nos dicen que nun podemos, contestaremos con esi créu etenru que resume l'espíritu d'un pueblu: Sí podemos".

5.11.08

Obama, blancu y negru


Esti día la esperanza fízose realidá: ganó Obama.

De xuru que la izquierda europea arimará l'áscuara a la so sardina. Nun facer casu: ye perdifícil entender la política de los Estaos Xuníos sin pega-y un esmenón a la mentalidá europea. Nin los demócratas son el Frente Popular, nin los republicanos la CEDA, nin too lo contrario. La radicalidá llibertarista y individualista de los norteamericanos fai que los partíos seyan ellí bien diferentes a los del Vieyu Continente. Y tamién que los cargos públicos rindan cuentes ante los votantes, y non ante los aparatos de los partíos, como pasa nesta España partitocrática de llistes pesllaes. Nos Estaos Xuníos nun esiste nin la disciplina de partíu, nin el transfuguismu, que ye un falsu demónganu inventáu polos aparatos de los partíos, esos que ponen y quiten, premien y castiguen.

Dos cosines más: Primera, que Obama ye tan blancu como negru, ricu y mui pijo. Y segunda, que recaudó más de 600 millones de dólares pa la so campaña electoral, casi el duble que Bush va cuatro años. Esa barbaridá de dineru nun salió del bolsín de los probes: detrás d'Obama, lo mesmo que de McCain, hai grandes grupos empresariales, multinacionales, bancos, medios de comunicación... intereses. Lo que pasa ye qu'hai tovía quien nun cayó –o nun quier cayer– del ñeru.