28.2.09

Oh-la-la!

Esti día lleí daqué percurioso. A los franceses, ociosos ellos, dio-yos un día por pensar qué pasaría si los neños tuvieran derechu al votu. Entós los ciudadanos de "La Republique", como nun teníen otra cosa meyor que facer, encuestaron a cientos de persones, mayores y menores d'edá. Ensiñáron-yos semeyes de políticos franceses desconocíos (mon Dieu!), lo mesmo a los adultos que a los rapazos. A los primeros pidiéron-yos q'elixeran al políticu más competente. A los segundos, qu'escoyeran al meyor capitán de un barcu pa un xuegu por ordenador. Neños y adultos señalaron a les mesmes persones. Ye asina que los galos, tan despiertos ellos, concluyeron que rebaxar la edá de votar de 18 a 5 años nun alteraría'l resultáu de les eleiciones. Sacrebleu!

A saber el gráu de fiabilidá de la encuesta a los enfants (y non tan enfants) de la patrie. Pero si les conclusiones son braeres... lo mesmo votamos sin conocimientu, pola pinta, a voléu, pol envoltoriu. Anque viendo a Zapatero, Rajoy, Llamazares, Areces, Ovidio... peme que non, que votamos a conciencia: pa fadiar el vecín, anque me foda yo tamién de rebote.

La France et moi somos asina, mon ami.

Pa lleer la noticia orixinal calca equí.

19.2.09

Patria (querida)

Na llanisca H.ontoria con hache aspirada de los años cincuenta del sieglu pasáu, el poeta Pablo Ardisana fue testigu d'una conversación ente un vecín del pueblu y un indianu recién llegáu d'América, que ficiera fortuna nel Nuevu Mundu. "Cuando muerra to madre, tú non golverás, ¿eh?", espetó-y el vecín. L'indianu mirólu perseriu a los güeyos y, con voz firme, respondió-y: "Cuando muerra mio madre quedarán las caleyas".


La patria son les caleyes. Y nun hai más patria (querida).

16.2.09

Chávez y les fabes

Cuando yo yera una rapieguina chiquituca tenía un primu, un raposu gris americanu, que vivía en Venezuela. Venía nos años pares a Asturies, de branéu. Un día tábemos viendo la tele (N'España había daquella dos canales, el VHF y el UHF, pero nel mio pueblu namás se vía el primeru) y pregunté-y cuantes cadenes de televisión había en Venezuela y respondiome que, polo baxo, habría cuarenta o cincuenta. Cuntaba ocho o diez cadenes nacionales y munches más rexonales y locales. Yo quedé almirada de lo modernu que yera aquel país. Un país onde el llitru de gasolina costaba tres o cuatro pesetes. ¡Menos que l'agua mineral! Un país que producía petroleu abondo y que, cola so moneda, el bolivar, a cinco pesetes, teníalo too pa facese grande y poderosu.


Llámenme l'atención los que s'estrañen de que un personaxe como Chávez gobierne Venezuela. Tolos gobernantes anteriores foron nefastos: con aquella potencialidá ente les manes foron incapaces de construyir una clase media potente, un estau del bienestar, una nación decente. Tolo contrario: aprobecieron el país y dexaron a la mitá de los ciudadanos na probeza. Asína nun ye estraño que illuminaos y salvapatries lleguen al poder al través de les urnes.


En cuantu al referendu de güei... Chavez quier fincase nel poder hasta morrer de vieyu o hasta llevar a los venezolanos a l'aburrición. Nada nuevu: n'España el PSOE quier facer lo mesmo y naide s'estraña.


Quiero dicir con esto que Chávez tien esplicación.


Que a Chávez, anque seya un peligru públicu, un demagogu, un chifau y un charrán, elixéronlu democráticamente. Y democráticamente debe ser vencíu. Sin atayos.


Y quiero dicir tamién qu'en toles cases cuecen fabes y na mía a calderaes.

12.2.09

Dios y les probabilidaes


Esti díá tenía yá ganes de referime a la polémica de los autobuses con mensaxes ateos, esos del anunciu que diz: "Probablemente Dios nun esiste. Dexa de preocupate y disfruta la vida".


Tan llocos estos ateos, que diría Obelix. Agora que teníen a casi tol mundu comencíu de que la relixón yera cosa privada y que había qu'apartala del ámbitu públicu, van y llancen una campaña que val xusto pa lo contrario: pa sacar a la relixón del armariu y devolvela a la cai.


Digo yo que tol mundu tendrá derechu a dicir lo que-y pete: los ateos col so rollu y los creyentes col de so. A mí, rapiega adulta, danme de lláu les chancletaes d'estos y d'aquellos. Lo que nun sé ye l'efeutu que tendran esos mensaxes (los d'un sen y los del otru) en persones a medio formar, neños o adolescentes. Preocúpame.


Por otru llau, si dicen que "probablemente" nun esiste, ye qu'almiten la posibilidá de que sí esista, lo que ye percurioso tratandose d'ateos. La pregunta sedría qué probabilidá calculen ellos qu'hai de que Dios nun esista. ¿El noventa por cientu? ¿El noventa y nueve y mediu? Dígolo más que nada porque la probabilidá de que a ún-y toque el "Gordu" de Navidá ye d'un 0,0012 por cientu. Pero toca el cien por cientu de les veces. A otros, claro.


El casu ye qu'esti asuntu ta xenerando polémica y, tamién, ta dexando ver el munchu inxeniu y la muncha sorna del pueblu llano. Nun artículu espublizáu'l pasáu martes nel "ABC", el columnista Antonio Burgos incluyó frases que-y mandaran los llectores. Hai una que voi poner equí por inxeniosa y por asturiana:


"Probablemente los llagostinos nun esisten. Dexa de preocupate y disfruta de la to lata de fabada".


P'acabar, una preguntina inocente: ¿Cuántes probabilidaes hai de qu'esos valientes ateos inxerten un anunciu d'estos, referíu a Alá, nun país árabe? Peme que la solución tiende a cero.


Ye mui probable que l'ateismu nun seya más qu'otra relixón.

6.2.09

Valentía

Esti día vi a Jordi Dauder recoyer el premiu "Goya" al meyor actor de repartu pol so papel en "Camino", película dirixida por Javier Fesser. L'actor catalán, na so intervención, alabó la "valentía" de Fesser por facer esa película. Nun la viera, pero sé polos papeles que, ente otres coses, critícase con fuercia al Opus Dei y, por estensión, a la Ilesia. Al marxe de cualaquiera creyencia política o relixosa, pocos ñegarán qu'agora mesmo lo políticamente correuto pal pensamientu únicu dominante ye criticar a los cures, a la xerarquía católica y al dios de los cristianos. Ye por eso que valiente, valiente, nos tiempos que cuerren, peme que sedría tolo contrario: alabar na película al Opus Dei, a los obispos o a la Ilesia de Roma. Seguramente nun alcontraría el que ficiera esto último productor, nin actores dispuestos a participar na película. Y los que lo fixeren quedaríen dexuru marcaos pa tola vida. Porque nel mundiu del cine español, güei, solo val ser progre. ¡Qué digo progre!, ¡Hipermegaprogre!. ¿O vais dicime que non?

Too esto dígolo por provocar. Y como la verdá ye más provocadora que la mentira...