16.2.09

Chávez y les fabes

Cuando yo yera una rapieguina chiquituca tenía un primu, un raposu gris americanu, que vivía en Venezuela. Venía nos años pares a Asturies, de branéu. Un día tábemos viendo la tele (N'España había daquella dos canales, el VHF y el UHF, pero nel mio pueblu namás se vía el primeru) y pregunté-y cuantes cadenes de televisión había en Venezuela y respondiome que, polo baxo, habría cuarenta o cincuenta. Cuntaba ocho o diez cadenes nacionales y munches más rexonales y locales. Yo quedé almirada de lo modernu que yera aquel país. Un país onde el llitru de gasolina costaba tres o cuatro pesetes. ¡Menos que l'agua mineral! Un país que producía petroleu abondo y que, cola so moneda, el bolivar, a cinco pesetes, teníalo too pa facese grande y poderosu.


Llámenme l'atención los que s'estrañen de que un personaxe como Chávez gobierne Venezuela. Tolos gobernantes anteriores foron nefastos: con aquella potencialidá ente les manes foron incapaces de construyir una clase media potente, un estau del bienestar, una nación decente. Tolo contrario: aprobecieron el país y dexaron a la mitá de los ciudadanos na probeza. Asína nun ye estraño que illuminaos y salvapatries lleguen al poder al través de les urnes.


En cuantu al referendu de güei... Chavez quier fincase nel poder hasta morrer de vieyu o hasta llevar a los venezolanos a l'aburrición. Nada nuevu: n'España el PSOE quier facer lo mesmo y naide s'estraña.


Quiero dicir con esto que Chávez tien esplicación.


Que a Chávez, anque seya un peligru públicu, un demagogu, un chifau y un charrán, elixéronlu democráticamente. Y democráticamente debe ser vencíu. Sin atayos.


Y quiero dicir tamién qu'en toles cases cuecen fabes y na mía a calderaes.

6 comentarios:

Anónimo dijo...

Calla ohhh!!! vas comparar!!!! nun ye lo mesmo con/sin vaselina.

Anónimo dijo...

Guapu post.

Lluis de Turiellos dijo...

Lo que fadia ye que siempre cocemos les fabes los mesmos y cómenles los demás. Y cuando los sistemes que debieren ser democráticos se convierten en Rexímenes, a dos papos.

Anónimo dijo...

Nun comparo, caxigalines, namás digo que Chávez ye una consecuencia de daqué. Y esi daqué ye'l pasáu. Y digo tamién que n'España, güei, l'aparatu del PSOE controla el executivu, el llexislativu y, a lo que se ve, el xudicial. Y que'l puelu nun elixe, solo ratifica. La conclusión ye evidente.

Anónimo dijo...

Asina mesmo, como tu dices, ye, xanu.

Anónimo dijo...

Si ye asina, si solo ratificamos.... ¡Que voi facer na próxima manifestación pola cooficialidad de la Llingua! Quedome en casa, que me den pol culo (con vaselina), pero polo menos toi calentín. Nun podría ser que podemos elixir, pero el problema ye que la carta del restaurante tien los mesmos platos siempre y sientennos como una patada. Dalgún día (eso espero) igual abren un restaurante nuevu y dexamos d'ir al McDonals. Saludos.